Blog - RPG-owo

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 36.

[KB RPG #31] Wszystko jest bronią

10-05-2012 15:27
30
Komentarze: 64
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG #31] Wszystko jest bronią
Znam wielu MG, którzy przy ocenianiu co dać graczom, a czego nie, najczęściej biorą pod uwagę kryterium bojowe. Nie jest istotny pierwotny sposób wykorzystania zaklęcia. Jeśli z jego pomocą można łatwo kogoś ubić, to jest to przepak i trzeba poprawiać. Ja sam byłem przez długi czas skażony takim podejściem. Dziś wiem, że jest zwyczajnie bezsensowne, podobnie zresztą jak uznawanie, że bronią jest tylko to, co tnie, szarpie i w ogóle zadaje bezpośrednio rany. Najlepiej jak największe, bo w końcu co to za heros bez ognistego miecza +3? Kubeczek "Zabiję cię kubeczkiem do herbaty". Riddick to był...

[KBK #1] Mój pierwszy Labirynt

09-05-2012 19:51
16
Komentarze: 19
W działach: Karnawał Konwentowy, Konwentowo, RPG-owo
[KBK #1] Mój pierwszy Labirynt
Pierwszy konwent, na jakim byłem? Zorganizowany siedem lat temu w Gdańsku, na Morenie, w szkole podstawowej numer jeden. Zwało się to to Labirynt, edycja już druga. Wejściówka - pięć ziko od łebka. W zamian identyfikator ze skromną ilością miejsca na nick oraz obrazkiem rycerza na koniu, z pochodnią w lewej i włócznią w prawej łapce. Karteczka ma się wciąż nieźle, ale plastik zdążył zbrązowieć. Dobrze widzicie, to wszystko. Żadnego programu, mapki budynku, tabelki programowej. A może były, tylko przez te wszystkie lata gdzieś mi się zapodziały? Mniejsza. W każdym razie patroni wcale nie tacy...

[KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy

15-03-2012 23:39
7
Komentarze: 3
W działach: Growo, Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy
Wiecie, co to Dwarf Fortress? Jeśli tak, to przejdźcie akapit niżej. Jesli nie, to możecie zapoznać się z tekstem który swego czasu na jego temat popełniłem. Dla leniwych w skrócie – zmiksujcie sima, grę ekonomiczną, strategiczną, krasnoludy oraz pudło klocków lego, dorzućcie horrendalną ilośc opcji i zależności, brzydką grafikę, toporne sterowanie oraz wiadra grywalności. Do rzeczy jednak. Gra, poza wikipedią, blogiem developerskim oraz serwerem plików posiada również składnicę stworzonych przez graczy map. Nieocenione i stale aktualizowane źr&oac...

[KB RPG#28] Ostrożnie z rasizmem

27-02-2012 18:04
13
Komentarze: 4
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG#28] Ostrożnie z rasizmem
Jeszcze nie tak dawno, bo ze trzy lata temu, miałem pomysł na całkiem sporą kampanię dla mojej licznej gromadki internetowych graczy. Główną jej osią był konflikt między teokratycznym państwem ludzi (plus spora mniejszość innych ras), a sąsiednim elfim cesarstwem o dość chłodnym stosunku do krótkowiecznych. Oba kraje były skonfliktowane, ale żadna strona nie wykonywała gwałtowniejszych ruchów w obawie przed rozpoczęciem wojny. Sytuacja idealna do podgrzania atmosfery. Zaczęło się spokojnie, bo od wielkiego spisu niewiernych długouchych zamieszkujących teokrację. Zadanie to wziął na swoje bark...

Po ostatni guzik

17-07-2011 20:37
11
Komentarze: 7
W działach: Przemyślenia, RPG-owo
Po ostatni guzik
Kiedyś, w czasach, gdy Dedeki były dla mnie szczytem „heroikowej dziecinady”, a standardy „prawdziwego RPG” wyznaczał Młotek i mój traktujący go wręcz z nabożnym szacunkiem znajomy, a od czasu do czasu także MG, zastanawiałem się po co autorzy tworzyli opisy zaklęć tak dokładne, że zajmują około 1/3 podręcznika. Przy AD&D też mnie to dziwiło i nie raz kląłem, gdy w księdze maga miałem spelle nieprzydatne na wyższych poziomach, bowiem użyć je można było tylko w konkretnych sytuacjach, a te, wraz ze wzrostem poziomu trudności kampanii, zdarzały się coraz rzadziej. Było to...

Ultima Online bez prądu

13-07-2011 01:17
10
Komentarze: 8
W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Ultima Online bez prądu
Dawno, dawno temu, w zamierzchłych czasach podstawówki, gdy w sklepach były dostępne gwiazdki Milki, a w kioskach dostać można było Gamblera, w moje łapki wpadł jeden z numerów świętej pamięci Secret Service z recenzją Ultimy Online. Jako młodzik jeszcze, który nie wiedział, że RPG to taka radziecka wyrzutnia rakiet, byłem wprost zafascynowany istnieniem gry, w której mogę odgrywać rolnika, rycerza, maga czy innego kowala. Głównie kowala, bo w młodości coś mnie do tej profesji ciągnęło. Pamiętam, że zaczytywałem się wtedy w recenzjach Ultimki w innych jeszcze pismach. Ubolewałem, że dodatek o...

Projekt Tyberium - Strefy Błękitne

06-06-2011 19:33
6
Komentarze: 2
W działach: Projekt Tyberium, RPG-owo
Projekt Tyberium - Strefy Błękitne
Podzielona ludzkość Świat zawsze, w większym lub mniejszym stopniu, dzielił się na skrajnie biednych, skrajnie bogatych i sporą liczbę przeciętniaków. W czasach wojen o tyberium linie podziałów stały się jeszcze bardziej wyraźne, a zawiść między mniej licznymi „lepszymi” a zajmującymi większą część planety „gorszymi” o wiele głębsza. W oczach świata mieszkańcy stref błękitnych to szczęściarze, a zarazem egoiści, którzy zamknęli się w czystych i bogatych miastach, przy kontrolowanym wzrośnie tyberium i zostawili całą resztę na pastwę promieniowania, Bractwa oraz polityc...

Projekt Tyberium - Strefy żółte

22-05-2011 02:54
9
Komentarze: 8
W działach: Projekt Tyberium, RPG-owo
Projekt Tyberium - Strefy żółte
Niestabilny świat Gdyby Joker żył w czasach wojen o tyberium, z pewnością zamieszkałby w którejś z licznych stref żółtych, gdzie jako agent chaosu mógłby uskuteczniać swe szalone wizje. Możliwe również, że natychmiast znalazłby się tam nowy Batman z Robinem i resztą towarzyszy. Wszystko dlatego, że nie ma na Ziemi miejsc częściej zmieniających się, a zarazem dających tak wiele możliwości, niż strefy żółte. Stężenie tyberium na tych obszarach, zajmujących większą część planety, uznane zostało za wysokie, ale mieszczące się w dopuszczalnych granicach. Promieniowanie występuje, co jakiś czas zb...

Projekt Tyberium - Strefy czerwone

18-05-2011 22:27
13
Komentarze: 10
W działach: Projekt Tyberium, RPG-owo
Projekt Tyberium - Strefy czerwone
Skala Mobiusa Pierwsze miesiące po upadku meteoru do Tybru były dla naukowców czasem bardzo intensywnej pracy. Pod wodzą Ignatio Mobiusa, prekursora badań nad tyberium, prowadzono zakrojone na szeroką skalę badania nad budową i właściwościami kryształów. Jednym z efektów tych prac, wymuszonych głównie przez prasę, donoszącą o gwałtownym rozprzestrzeniania się substancji oraz jej negatywnych skutkach na ludzi i środowisko, było powstanie skali Mobiusa. Określa ona jak wiele kryształów może znajdować się na obszarze jednego kilometra kwadratowego, by bez obaw mogli zamieszkiwać go ludzie. W st...

Projekt Tyberium - Wstęp

13-05-2011 23:03
9
Komentarze: 10
W działach: RPG-owo, Projekt Tyberium
Projekt Tyberium - Wstęp
Ogółem Jest rok 2051. Minęły dwa lata od zakończenia trzeciej wojny o tyberium, od bitwy nad rzeką Tyber, która wykrwawiła wszystkie strony konfliktu, żadnej nie dając zwycięstwa. W tym czasie GDI wycofało się do błękitnych stref, Bractwo NOD przystąpiło do cichej odbudowy sił, Scrin przemyśleli swą strategię i sięgnęli po nowe rozwiązania, zaś mutanci podnieśli głowy, dostrzegając możliwość zmiany obecnego porządku. Świat jest ruiną, a przynajmniej do ruiny się zbliża. Strefy czerwone, niezdatne do zamieszkania przez ludzi, stanowią około trzydzieści procent globu. Strefy żółte, skażone pr...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.