Blog - RPG-owo

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 35.

Bo fandom to nie wszystko

05-02-2013 20:30
10
Komentarze: 0
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
Gracze RPG (w Polsce, ale można przyjąć, że w każdym innym zakątku świata też) z grubsza dzielą się na dwie grupy - tych, którzy kręcą się po serwisach, blogach i innych przyczółkach netowego fandomu i tych, którzy w takie rejony się nie zapuszczają. W efekcie otrzymujemy osoby dyskutujące nad wyższością indyków nad mainstreamem, analizujących autorki i grzebiących w mechanikach oraz resztę, która gra w domowym zaciszu i nie interesuje się sporami wśród fandomu zaangażowanego. Jeśli przyjrzeć się uważniej, to różnic między sieciowymi aktywistami a "zwykłymi, szarymi erpegowcami" jest znacznie...

Indyk na patyku i czwarta Zjava

02-02-2013 14:11
15
Komentarze: 17
W działach: RPG-owo
Indyk na patyku i czwarta Zjava
Adama vel Kuzza niektórzy z was mogą kojarzyć z czwartej Zjavy. Wraz z tymże osobnikiem stworzyliśmy na XIX Nibykonkurs Proroctwo 1915, teraz zaś przymierzamy się do wygrania drugiego Rzutu na Inicjatywę dzięki grze o wiele mówiącym tytule Nefarious Bastards. By informować na bieżąco o postępach prac nad tym i innymi projektami (bo z powodu nadmiaru wolnego czasu pewnie na tych kilku niszowych tytułach się nie skończy), założyliśmy warsztatowego blogaska. Możecie go znaleźć pod tym adresem. Korzystając z okazji i nie mogąc znieść myśli o wrzuceniu jednoakapitowej notki, postanowiłem rzucić po...

[KB RPG#38] Mam problem ze starymi grami

31-12-2012 01:19
12
Komentarze: 32
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG#38] Mam problem ze starymi grami
Powyższy tytuł autorstwa osoby, która swoją erpegową karierę zaczęła od AD&D i pierwszego Młotka, pogrywa w zmodowane Dwarf Fortress [1] i w ogóle ma sentyment do "starych, dobrych czasów" brzmi co najmniej dziwnie. Równie dobrze mogłem na forum fanów cRPG głośno nazwać Tormenta przegadaną przygodówką. Nic jednak nie poradzę na to, że jak bym nie kochał starych gier, tak powrót do nich po latach rozłąki częstokroć odsłania przede mną wszystkie ich wady, jakie kiedyś, gdy byłem młody i głupi, wcale mi nie przeszkadzały [2]. Tyczy się to także papierowych erpegów. Widzicie, od paru tygodni prow...

Co po Quentinie? Fin

17-12-2012 16:52
13
Komentarze: 5
W działach: RPG-owo, TSoY, Quentin
Co po Quentinie? Fin
Ten wpis miał pierwotnie odnosić się do grudniowego Karnawału Blogowego RPG, ale skoro już

[KB RPG#37] Przyczyny końca świata

01-12-2012 00:19
10
Komentarze: 3
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG#37] Przyczyny końca świata
Armia demonów, deszcz bomb atomowych, śmiertelnie groźny wirus, miliony zombie, wytrącenie planety z orbity, exterminatus, inwazja zbuntowanych maszyn - to tylko kilka z setek metod na zagładę świata, tematu wałkowanego przez kulturę od czasów antycznych. Większość twórców skupia się na środkach i przebiegu tego jakże widowiskowego wydarzenia. Mniej zastanawia się, jakie mogą być jego przyczyny. Szkoda, bo tych również nie brakuje, a niekiedy okazują się ciekawsze od kolejnego nuklearnego holokaustu. 1. Becouse we are ivil Najbardziej banalny i chyba najbardziej popularny. Zło jest złe, bo je...

Polska Lady Blackbird

29-10-2012 14:01
10
Komentarze: 20
W działach: Lady Blackbird, RPG-owo
Polska Lady Blackbird
Tu miał być dłuższy wstęp, ale nie chce mi się go pisać. Więc do rzeczy. Chętnie bym zagrał, a Darken przypiął znaczek Gindie do dobrze zrobionej, przetestowanej i działającej polskiej odmiany Lady Blackbird. Dlatego poszukuję trzech* osób, które chciałyby mi pomóc w stworzeniu takowej. Mechanika już jest, teraz tylko trzeba ją ładnie obudować i sprawdzić, czy wszystko trybi. Co oznacza, że potrzebujemy także testerów oraz osób chętnych do poprowadzenia Polish Blackbird** na konwentach i wśród znajomych drużyn. Terminów nie mamy, nikt nie będzie stał nad nami z batem, zyskać możemy fejm i uz...

Co po Quentinie? III

20-10-2012 22:39
14
Komentarze: 9
W działach: RPG-owo, TSoY, Quentin
Co po Quentinie? III
Od ostatniej notki na temat Ruin Valengardu minęły dwa miesiące. Przez ten czas udało mi się napisać magisterkę (wielki plus dla Jade za uwagi edytorskie. Minus za przekazanie ich około drugiej nad ranem), zawitać na Copernicon i nadrobić kilka innych, pilnych zaległości. Do tekstu siadłem dość późno, przyznaję, ale sami rozumiecie - bulenie kilku stów za to, że się nie oddało dyplomówki w terminie to nie jest coś, co tygryski lubią najbardziej. W porównaniu do pierwotnej wersji Ruiny zmieniły się dość znacznie (tutaj wielki plus dla komentatorów, m.in. T-Mena, Szczura, Staszka i Darkena. Was...

Co po Quentinie?

03-08-2012 15:23
21
Komentarze: 8
W działach: RPG-owo, TSoY, Quentin
Co po Quentinie?
Planetouristowi obiecałem, że po Avangardzie wrócę do tematu Ruin Valengardu. Sam zainteresowany już wie, co i jak, podobnie jak sporo innych osób. Poniższa notka przeznaczona jest dla pozostałych. W głównej mierze tych, których nie miałem okazji spotkać na Avie. Przede wszystkim - Ruiny zostaną wydane drukiem. Forma póki co jest nieznana. Być może będzie to część rozszerzonej wersji TSoY, być może fragment dodatku. Darken póki co kmini, szukając najlepszej opcji. Pewnym jest, że po wersji papierowej udostępniony zostanie także darmowy PDF. Termin premiery nieznany. Plan pierwotny zakłada wyr...

[KB RPG#33] Umysł szaleńca

18-07-2012 03:17
12
Komentarze: 6
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG#33] Umysł szaleńca
Poniższy tekst pierwotnie tyczył się w większej części szaleństwa, lecz w toku pisania proporcje się zmieniły. Za błędy przepraszam, późna godzina robi swoje. Wizualizacja umysłu Umysł każdej istoty rozumnej jest miejscem o określonym kształcie, zależnym od jej charakteru, stylu bycia, wieku, stanu zdrowia i tak dalej. Przykładowo dla małej dziewczynki będzie to słodko wyglądający domek dla lalek, zaś dla zawodowego żołnierza dobrze umocniona, utrzymana w absolutnej czystości i porządku twierdza. Architektura i zawartość zmieniają się wraz z wiekiem i nabieranym doświadczeniem. Spokojne życi...

[KB RPG #31] Wszystko jest bronią

10-05-2012 15:27
30
Komentarze: 64
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
[KB RPG #31] Wszystko jest bronią
Znam wielu MG, którzy przy ocenianiu co dać graczom, a czego nie, najczęściej biorą pod uwagę kryterium bojowe. Nie jest istotny pierwotny sposób wykorzystania zaklęcia. Jeśli z jego pomocą można łatwo kogoś ubić, to jest to przepak i trzeba poprawiać. Ja sam byłem przez długi czas skażony takim podejściem. Dziś wiem, że jest zwyczajnie bezsensowne, podobnie zresztą jak uznawanie, że bronią jest tylko to, co tnie, szarpie i w ogóle zadaje bezpośrednio rany. Najlepiej jak największe, bo w końcu co to za heros bez ognistego miecza +3? Kubeczek "Zabiję cię kubeczkiem do herbaty". Riddick to był...