Blog - RPG-owo
Wyświetlono rezultaty 31-35 z 35.
De Malo
30-04-2011 12:29
9
Komentarze: 3W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo, Przemyślenia
Czyli o tym dlaczego zło erpegowe złe tak do końca nie jest.
Prologus
Zło, za Słownikiem Języka Polskiego: "to, co jest niezgodne z zasadami moralności" bądź "czyn wyrządzający komuś krzywdę". Pierwsze jest o tyle trudne do wykorzystania w sesji, że nie każdy system ma jasno rozpisany kanon zasad moralnych. Jeszcze pół biedy, gdy jeden lub paru bogów powie co robić a czego nie, jeśli chce się być zbawionym. A jeśli bogów jest setka? Osobne panteony rasowe, a tam zarówno typki od wojowania jak i kobitki opiekujące się życiem leśnym? Obok siebie wojownik gadający o honorze a z drugiej strony ba...
De aequitate inter professionibus
11-03-2011 15:54
8
Komentarze: 12W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Czyli o balansie mag kontra reszta świata.
Poniższy tekst jest przesadnie długi. Leniwym odradza się czytanie. Zasadniczo mówi o tym, jak można utrudnić magowi życie, coby między nim a wojem nie było zbyt wielkiej przepaści, gdy idzie o moc i możliwości. Dużo przykładów i marudzenia ogólnego.
Epickie pier*****
Ma miejsce wielka bitwa - konne siły królestwa pod dowództwem maga chaosu kontra Czarnoksiężnik i jego potworne siły. Już na samym początku "ten zły" sprowadza z nieba ognisty deszcz za pomocą potężnego zaklęcia wysokiego poziomu. Płomienie spadają na wycofujący się trzon kawalerii, z...
O logice w RPG
30-11-2010 21:05
20
Komentarze: 11W działach: RPG-owo, Przemyślenia
A dokładniej o roli tejże w podejmowaniu wyborów przez graczy i ich postacie.
Istnieje coś takiego, jak racjonalny model wyjaśniania faktów historycznych. Zakłada on, że ludzie dawniej dokonywali pewnych wyborów w oparciu o logikę i te właśnie racjonalne podejście. Przykład - Mieszko I i chrzest Polski. Dzisiaj spokojnie idzie wymienić x powodów, dla których tego dokonał i uznać, że był genialnym politykiem. Jednak wciąż nie można wykluczyć sytuacji, w której pogański wróżbita, siedząc wśród dymu pod wpływem grzybków i proszków nie spojrzał w ogień i nie powiedział: "Widzę krzyż!"[1]. A książ...
System rzecz zbędna
20-11-2010 00:10
7
Komentarze: 22W działach: RPG-owo, Przemyślenia
Wczoraj na terenie Wydziału Nauk Społecznych UG miało miejsce pierwsze "Spotkanie z Mistrzem Gry", na którym to miałem okazję opowiedzieć coś niecoś o tworzeniu własnego erpega. W toku dyskusji wypływał często jeden argument, dość charakterystyczny dla tego rodzaju rozrywki: "To wszystko zależy od graczy i mistrza gry", co można odczytać jako: "Nie ważne, co jest w systemie, bo i tak można wszystko zmienić". Fajna zasada, ale czy tak do końca?
Najstarsza znana mi gra planszowa pochodzi jeszcze z czasów antycznych. Grali w nią legioniści rzymscy. Zasady proste jak konstrukcja cepa. Każdy grac...
Brak planu to też dobry plan
16-11-2010 22:27
11
Komentarze: 0W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Scenariusz. Czasem takie coś tworzę. Biorę wtedy kartkę i smaruję po niej, rysując mapkę miejsca akcji, krótko opisując najważniejsze postacie, pochowane w skrzyniach rzeczy oraz ciekawostki. Wszystko pojedynczymi zdaniami, od myślników czy innych kropek, rozsiane po całej stronie. Ktoś inny na to spojrzy i nie zorientuje się, co w trawie piszczy.
Lubię taki sposób pisania. Mając wszystko upakowane na małej powierzchni czuję, że wszystko jest pod kontrolą, że w razie braków zaraz zrobię dopisek i w czasie sesji ogarnę, że ten enpec, spotkany w chatce X na mapce z góry ma krótki opis po prawej...
Przejdź do strony: